Sjukhusvistelsen

Tänkte jag skulle berätta lite om min sjukhusvistelse igår..


Vårdcentralen ringde upp mig efter att ringde dom då såklart, fick komma ner direkt på de hade en lucka precis då. Sökte pga av att jag tror jag har foglossning. Kom ner och så var det en utlänsk läkare som knappt kunde svenska, overhörd dålig svenska alltså...

Han frågar mig: Hur mår du?
Jag: Jo tack det är väl bra, lite förkyld men söker ju pga av att jag tror jag har foglossning.
Läkaren: Okej, har du flytningar?
Jag funderade lite innan jag svarade så jag verkligen hörde rätt..
Jag : Ehh, ja det har jag.
Läkaren: Har du mycket?
Jag: Ja, det har jag väl, mer än vanligt men det är ju normalt när man är gravid.
(Svarade jag lite irriterat eller undrande med lätt irriterad röst :P )
Läkaren: Ja,ja. Jag kommer snart
(så gick han ut ur rummet, kom tillbaka efter ett par minuter)
Han frågade då: Har du så mycket flytningar så det rinner ner till golvet?
Jag: Skrattade till och fnyste lite lätt och sa nee det har jag inte...
Läkaren: Okej, lägg dig ner.
Han kände på magen eller han la båda händerna på magen och efter en stund drog han ner linnet på mig igen och sa åter igen att "kommer snart" så gick han och kom tillbaka efter ett par minuter...
Läkaren: Hur kom du hit, åker du med mamma, moster, släkt eller någonting?
Jag: Ehh va??
(jag fattade ingenting verkligen, hörde ju knappt vad han sa och speciellt inte när det inte passade in.. Jag frågade "va" flera ggr så han upprepade säkert vad han sa 4 ggr. sen förstod jag)
Jag: Jag gick hit vadå då?
Läkaren: Kan du gå själv?
Jag : Ja jag gick ju hit.
Läkaren: Du ska upp till akuten för att du har värkar, jag skickar en remiss så det är bara att gå upp dit direkt.
Jag: Jaha, okej... (Svarade jag undrande..)

Han gick sedan ut ur rummet och jag gick ut till receptionen för att fråga hur jag skulle göra om han verkligen kunde det där. Hon där inne frågade lite personal och hon sa sen att hon tyckte jag skulle åka upp ifall att..
Självklart vart jag ju jätte ledsen och började gråta när jag kom ut för att ringa till Jonas och säga att vi var tvugna att åka upp för att det trodde jag hade värkar i VECKA 20 liksom!

Åkte upp till akuten ringde på akutklockan och när dom öppnade berättade jag att de skickat remiss från vårdcentralen för att de tror jag har värkan, de blänger på magen som inte syns eftersom att jag har jacka och hela skiten på mig. då berättar att jag är i vecka 20 och "ja det ju inte så bra att ha värkar så tidigt" säger jag.. De säger åt mig att jag inte alls ska till akuten utan att gyn är öppet och att det är dit jag ska gå, "Men det är ju hit han skicka remissen sa jag då" de ringer för att få tag på gyn vilket de inte får på typ tio min, men när de väl fick de så gick vi upp dit med remissen i handen... Väl uppe där så fick vi vänta ett tag då vi inte såg en enda personal där, letade och till sist hittade jonas en läkare och han sa då till en "syrra" att "de är här nu".. Fick ta urinprov, vaginalt och vanlig ul men allting såg bra ut som tur var... INGA värkan med andra ord... Med fick inget svar på om jag hade foglossning eller inte utan läkaren sa till mig att jag skulle ringa mödravården idag så det har jag gjort. Hon trodde att jag hade foglossning eftersom att det lät så på min beskrivning om var jag har ont.  Så fick rekomendation att köpa ett sådantdär bälte som håller fogarna på plats men det kostar på typ 200 kr så tänke att jag skulle gå ner till vårdcentralen och se om jag kan få låna ett istället.
Aja, nu vet ni det, hoppas ni förstår vad jag skrivit...

Jag var så arg, ledsen och fundersam igår som ni förstår. Jag blir så arg på läkaren som förmodligen läste fel på att mitt ärende var förlossning istället för foglossning!!!!

Fick en bild på bebben också...
Riingde också till Storken i Lkpg igår och kollade ifall de tittar kön på bebis och de gjorde den, 650kr kostar det och de vill få att man ska vara i vecka 25 så i mitten av januari skulle jag åk.. =)






Kommentarer
Postat av: Naimi

Nä men gud stackare , vilken jävla läkare :O

tillome ja blev ju oroli när ja läste dedär vafan..



va spännande o få veta va de blir iaf! :) o tur att de inte va nån fara!

2009-12-04 @ 13:59:38
URL: http://dorto.blogg.se/
Postat av: Madelene

Men gud så hemskt, skrämma upp dig i onödan!

Sjukt dåligt!!

Mmm, nu känns inte April så långt borta :D

Kram

2009-12-04 @ 14:08:44
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

MEH! Det va det sjukaste jag hört! Jag HATAR verkligen utländska läkare som inte fattar nått själva och man fattar inte va de sägar...Skitjobbigigt ju! Stackare! =(



Kul med storken, kollar de bara könet för det priset? =)



Kram

2009-12-04 @ 14:37:07
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: sarah klassen:)

Fy så dåligt! Jag hatar när man blir skickad till inkompetent personal, särskillt när man verkligen är orolig och "rädd" innan, så skrämmer de upp en ännu mer! Jag fick också någon läkare som inte kunde svenska sist jag var på vårdcentralen, jag blev bara förvirrad, hade behövt tolk för att förstå vad han menade! Bra att allting löste sig för er i slutändan iallafall:) Ha det bra! Kram Sarah

2009-12-04 @ 14:42:59
URL: http://sarahsdays.blogg.se/
Postat av: Ida

Herregud viken dag du måste haft, inte kul egentligen men..

Förlåt men jag bröt ihop totalt här när jag försökte läsa högt för karln vad du skrivit. Jisses så jag skratta och jag tror jag vet vilken läkare du träffa också.



Skönt iaf att allt är bra.. Hoppas foglossningen inte blir värre.

2009-12-04 @ 16:53:59
Postat av: sandra

Blir mörkrädd när jag läser det här, fy fan vilken plåga. lider med dig

2009-12-05 @ 14:58:55
URL: http://sandratimm.bloggsida.se
Postat av: Moster

Flytningar till golvet?! Det var det roligaste jag läst på länge hahaha. Trist med foglossning. jag hade inte det så mycket alls. Fick mer som en kniv upp i ...... ;)

2009-12-06 @ 19:47:12
Postat av: Malin, Alice & Lowes mamma!

Men herregud! :O Jag har bälten, två st. Säg till om du vill låna :)

2009-12-09 @ 20:39:14
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: miinella

haha Vilken idiot läkare! va han svensk ???

2009-12-24 @ 12:28:10
URL: http://miinellaaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow sofiasvardvall.blogg.se

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: