18September

Dagen började att jag och Jonas for upp till stan för att köpa kavaj och kavajbyxor till honom.  Hittade det och så klart vart han jätte stilig men så dyrt det är med kaval och tillbehör, shit!!! Jag fick också en vid t-shirt som jag skulle ha idag, finer vart jag ;) Mötte också Jonas bror Tette på dressman som då kom på att han ej hade några svarta skor så hem till  min pappa och låna det, upp till stan igen för att köpa med oss mat hem för att det skulle gå så snabbt som möjligt.. Stryka kläderna man skulle ha på sig eftersom att jag var för lat för att göra det igår. Kom då också på att vi skulle tejpa upp Jonas byxor han skulle ha på sig med sådandär tejp som man stryker. Gjorde det och tyckte det vart skit bra, han tog på sig och såg då att dom blev alldeles för korta, tejpade/strök om dom 3 eller 4 gånger, tror ni att vi vart stressade.. Skulle mötas utanför kyrkan 12.50 och detta var alltså typ halv så vi var lite stressade man kan säga. Skulle hämta upp Tette hemma och Pia på jobbet men som tur var så var Pia smart att cykla till kyrkan så vi hann, skönt det...  Intressant för er kom jag på nu? :P

Begravningen var jätte fin och det gick bra, jag som var så nervös eftersom att det var en jordbegravning. Släkten var nöjda så det är ju riktigt skönt, mycket fina blommor osv. Kaffet efteråt var på berggrenskällare och vi fick smörgåstårta tyvärr tyckte jag det var för torr och det var precis likadant då vi hade begravningsfikat för Ewa. 
Efter kaffet så åkte vi upp och tittade på alla blommor/kransat som låg vid graven, mycket vackert..

Johnny och Jessica, Jonas kusin med flickvän kom hit ett tag efter vi hade kommit hem vilket bestämdes på begravningen. De kom hit och fika och tittade hur vi bor, de bor i Göteborg så det är ju inte allt för ofta vi träffar dom...

Imorgon ska vi eller rättade sagt jag på dop(Jonas jobbar), Jessica och Johnnys son Aston ska döpas klockan två och vid klockan sex på kvällen har Johnny 35 årsfest.. ;)

Så denna helg vart det hastigt och lustigt begravning, dop och födelsedagsfest av samma släkte, Trevligt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow sofiasvardvall.blogg.se

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: