Barnakuten!

God morgon!
Vi gick precis upp efter att vi sovit i några få timmar, har nämligen spenderat natten på barnakuten i Linköping. Lilly blev jätte sjuk igår kväll, 39.9 i feber,  3 timmar efter att hon hade fått panodil.
Jag ringde sjukvårdsupplysningen, berättade att hon var konstig i andningen, typ hyperventilerade ibland, var orolig och som sagt, hög feber.  De sa att vi skulle gå och lägga oss, att vi skulle öppna fönstret och sådantdär som ni vet att man ska göra när barnen har feber.
Jag tyckte det var lite konstigt att den jag pratade med inte tyckte att jag skulle åka in och kolla men andningen berodde på febern, barn gör så fick jag höra.

Ringde Jonas som var på jobbet, pratade med honom en stund. Jag hade Lilly i knät, hon hostade till och det hörde en sjukskötersta som jobbar hos Jonas och han sa åt mig att kolla saker med Lilly för han tyckte det lät som krupp-kosta. Alla saker som han sa stämde på henne, så ringde sjukvårdsupplysningen igen, sa att jag hade pratat med en sjukskötersta på ett annat ställe och denne trodde att det var krupp. Då fick jag en utskällning av kärringen jag pratade med (samma som innan) för att jag inte hade sagt dessa symtom innan (kalla händer/fötter, skällande kosta, rosslig blev inte bra när vi varit ute osv.) Vi fick nu en "tid" på barnakuten där vi var några timmar. Lilly fick inhalation två gånger, fick en stor panodil (3h efter jag gett) eftersom att ssk inte tyckte att mina små panodil räckte. Två timmar senare hade hon i alla fall 28.5, hon svarade inte jätte bra på panodilen kan man säga.. Så fick order om att köpa starkare. När vi skulle åka hem och doktorn skulle kolla henne så hörde hon att inhalationen inte hjälpte så hon ytterligare en. Efter det åkte vi hem och hon kunde äntligen somna, vilket jag tyckte var dags när klockan var 4 på morgonen och hon inte hade sovit sen klockan sex, alltså 10 timmar..

Lillan hade 38.5 nu när hon vaknade på morgonen och i bröstet lät det inte allt för mycket bättre, ska avvakta och se, blir det inte bättre får vi uppsöka vårdventralen.

Ne nu känner jag att det blev ett väldigt långt inlägg, jag ska kika lite bloggar. Hoppas ni alla hade en bätte natt än jag..

Tack Cecilia för att du följde med och hjälper till så himla mycket. Tack snälla, guld värt ♥

Mamma älskar dig mitt hjärta!! ♥


Kommentarer
Postat av: Ida

Ne men usch o fy stackars Lilly.. Och de e förjäkligt att du ska få skäll av den du ringde till.. Det är hon som ska fråga dig om olika symptom..



Hoppas Lilly friskar till sig..



Kram

2010-12-22 @ 10:36:55
URL: http://forvirradbabylycka.blogg.se/
Postat av: sarah

Men lilla stumpan då:( Hoppas hon blir frisk snart! Vilken kärring på sjukvårdsrådgivningen, tycker det är ofta som de är otrevliga där! kram på er!

2010-12-22 @ 10:49:10
URL: http://sarahsdays.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Allt för mina favoriter <3 =)

2010-12-22 @ 12:13:02
Postat av: Josefine

Amen gud, hoppas det blir bättre! <3

2010-12-22 @ 12:23:44
Postat av: Tvilling mamma

Vet precis hur det känns när barn får krupp, jobbigt när det händer.Mina barn har haft det varje gång vid förkylning. Nu är de så kallade ''kruppbarn''



Och vilken otrevlig sköterska du måste stött på, dålig stil tycker jag allt. Hon ska ju egentligen lyssna på barnet, hur andningen är och sånt. Men huvudsaken som jag hört, är att de ska hosta för då är det inte så allvarligt.

Du måste väl även ha fått hostmedicin som ska hjälpa mot krupp.



Hoppas hon mår bättre snart och att det bara är en en gångs grej. :)

2010-12-22 @ 19:09:17
Postat av: Naimi

Verkar ju va ungefàr lika synd om vàra dàttrar.. hoppas Lilly oxè kryar pà sig! :) o vilken jàvla tant, vi dòdar henne :)

2010-12-22 @ 22:05:32
URL: http://dorto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow sofiasvardvall.blogg.se

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: