Fråga.

Jag måste ställa en fråga.
Det är nämligen så att vi har grannar som har barn,vilket är helt normalt. Men saken är den att barnen springer och dunkar och skriker, JÄMT, morgon som kväll, vi blir sex av sju mornar väckta av dom..
Jag säger inte att barn inte ska få leka och springa inne utan det jag tycker är konstigt är att föräldrarna inte säger ifrån, det behöver ju inte vara liv, JÄMT.... Jonas var nere nu och sa till och mamman där nere sa till oss att vi fick vänja oss och att de inte kan göra någonting åt att deras barn leker.. Nu har vi gett dom en varning och jag kan säga att de dunkar ännu mer där nere nu, vi tänkte vara snälla och ge en "muntlig varning" innan vi säger till Allokton men som hon sa så skulle vi "gå vidare med det om vi inte accepterar att barnen leker"
Ska man behöva acceptera att det nästan jämt är liv hos grannarna och att man nästan jämt blir väckt av dom???
Snälla svara?? =)

En fråga till er som har barn och bor i lägenhet, låter ni era barn föra liv hela tiden eller säger ni till dom att vara lugna ibland också?? ;)

Ett tjurigt inlägg ;)
Förövrigt i sommras sa vi till grannen att de skulle sänka musiken en Lördag klockan 10-11 eller vad den var på kvällen, då vi fick till svar att "ni har ju jämt fest och spelar musik" Jag kan då säga till er som vi sa till dom att vi hade haft inflyttningsfest vid ett tillfälle då vi satt kanske 10-15 stycken här hemma och pratade och inte alls hade på hög musik och gick ut vid 11-12 tiden.. ;)


Kommentarer
Postat av: Louise,mamma till Alva

Har precis hittat hit, vill säga grattis till ert kommande barn :)

Är ju så kul att läsa bloggar om graviditet och så, när man själv precis varit de hihi

2009-11-22 @ 12:41:03
URL: http://loouiseroos.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag bor några längor längre ner än er i allaktonhusen och jag vet att mina barn för ett himla liv ibland.

Men det beror ju på att dom leker högt och glatt eller har syskonbråk.

Syskonbråk avstyr jag på några sekunder, så här låts det mest av barnskratt och sånger. Men jag säger också åt mina barn om dom hörs för tidigt på morgonen eller för sent på kvällen. För 10e är det inte livat i den här lägeheten iaf.



Vet inte riktigt om det går att klaga på barnläten, men ni kan ju faktiskt gå till Maggan och fråga om det inte finns något att göra åt saken. För det går ju faktiskt att uppfostra sina barn så pass att dom förstår att vid vissa tider på dygnen låter man inte lika mycket som annars(med bebisar är det lite skillnad), tyvärr så bor ju vi i ett område med riktigt stökiga familjer och rejält ouppfostrade barn. Barn som är uppe vilka tider på dygnet som helst och som bara skriker, bråkar och härjar både inomhus och ute och har ingen som helst respekt för varken andra barn eller vuxna.

Och det finns många slappa föräldrar i det här området som skiter fullständigt i vad deras barn hittar på och bryr sig inte heller om ifall andra talar om för dem vad barnen gör, och jag gissar att ni har en av de familjerna i ert hus.



Men tror det finns stadgar om hur pass mycket man får låta olika tider på dygnet och vad man får göra i sin lägenhet. Så fråga Maggan på kontoret.



Själv har ja en snubbe som tydligen aldrig sover ovanför mig. Där uppe är tvättmaskinen igång mitt i natten, eller så fylls badkaret på vid tre på natten, det borras och spikas ofta riktigt sent på kvällen osv.

Men han tål ju mina barn och att jag då och då har fest här hemma. Så jag biter ihop.



Hoppas det löser sig. Annars får ni lösa det som jag löser min karls snarkningar.. Med öronproppar helt enkelt..



Kram

2009-11-22 @ 14:11:10
Postat av: Linda Olsson

Tack, vi hade det jättemysigt! =D



kram

2009-11-22 @ 14:33:52
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Naimi

jag tycker som så att om dom väsnas så mycket så ska dom inte bo i lägenhet där dom kan störa andra utan borde flytta till hus lr liknande där dom inte har några grannar =O klart de blir jobbit för alla andra..



o ja håller me om att de skulle va kul me en storebror lr så som kan skydda systern ;D

2009-11-22 @ 16:07:20
URL: http://dorto.blogg.se/
Postat av: Tova

Åh vad mysigt att du tyckt du känt sparkar, själv tycker jag det var skitsvårt att veta om det verkligen var bebben man kände ;) känns ju ungefär som tarmknorr ibland, hihi!

Kan lägga till dig i min länklista för gravida om du vill, kan vara skoj att få följa andra under "resans gång" ;)

kramar

2009-11-22 @ 16:16:44
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: sandra

klart man inte ska låta grannarna störa, inte alltid, lite får man ju ta, jag tycker du har rätt

2009-11-22 @ 17:13:06
URL: http://sandratimm.bloggsida.se
Postat av: Alexandra

Det där ska ni inte godta.. Dom får ju faktiskt respektera alla som bor där. Självklart ska barnen få leka och allting men någon motta får det ju vara på dumheterna. Jag kommer iaf inte acceptera att våran unge ska hålla på och leka så våra grannar vi har nu blir störda!! Kram

2009-11-22 @ 20:32:53
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Malin(kakas syster)

Vi har ju 4 barn och bor i lägenhet,tidigt på mornarna när dom vaknar så får dom alltid gå och titta på barntv just för att inte störa dom som bor under oss,men lite oljud går inte att komma ifrån,vi kanske inte alltid hinner avstyra bråk eller andra höga ljud,men vi försöker ha dom reletivt tysta,iallafall tidigt på morgonen.

Sen är det ju så att bor man i ett hyreshus så kan man inte komma ifrån att det kan finnas störningar,vill man ha helt tyst ska man bo ensamna i ett hus nånstans på landet.

Ett litet råd på vägen,gör er inte osams med er granne,skulle eran bebis få kolik(vilket vi håller tummaran att ni slipper)så kommer ni få äta upp er klagan på hennes barn.



//Malin

2009-11-23 @ 09:43:32
Postat av: kenta

Allokton kommer bara skratta åt eran "varning"

Barn låter både i tid och otid,bara gilla läget...

2009-11-24 @ 16:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow sofiasvardvall.blogg.se

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: