12 Februari

Hade ett litet "möte" igår med ung m. angående min praktik som de vill att man ska ha nu när man är arbetslös. De frågade mig "hur det din framtid ut?" Väldigt lugnt och skön, svarade jag tillbaka och då sa de att de förstod det och att jag inte behöver praktisera, Både jag och dom vet vad jag vill syssla med efter mammaledigheten så det är liksom ingen "idé" att praktisera för mig, de som inte riktigt säkra på vad de vill göra i framtiden är det ju jätte bra att det finns praktik för... Men som sagt, jag vill jobba som undersköterska/skötare sen och nu fram till förlossning vill jag bara vara.. ;)

Var inte på jobbet igår kväll, blev dålig under eftermiddagen igen, och idag är det ännu värre, har ätit frukost och det gör himlans ont att svälja och så, det bara bränner hela vägen i bröstkorgen, jag kan ju tala om att astman gör förkyldningen inte bättre och lättare, tyvärr...

Ne nu ska jag lägga mig i sängen igen och vara, kanske fortsätta läsa boken jag lånade igår och fastnade i:
"Det ska bli ett sant nöje att döda dig" av magdalena Graaf.

Har tänkt att läsa den sen den kom men det har ju som jag skrev igår inte blivit så men nu så, lite mer än halva boken klar. Sen måste jag läsa någonting annat, väldigt avslappnande att läsa har jag kommit fram till, jag skyller på hormonerna ;)
Är det någon som har ett bra lästips, helst självbiografi.

Hoppas ni alla får en bra Fredag, här hemma som ni förstår blir det väldigt lugnt, äta gott och bara ta det lugnt =)


Kommentarer
Postat av: Sofie

den boken äär ju jätte bra, jag har en hel del böcker hemma om du vill låna.



kram

2010-02-12 @ 12:31:14
Postat av: Janni - gravid i vecka 31 <3

O jag är också sugen på att läsa den, har hört massa positivt om den!



Ja helgen blir lugn och mysig! Orkar inte göra något speciellt nu.. stackars dig att du är sjuk..?



Kram krya på dig

2010-02-12 @ 12:58:27
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: Janni - gravid i vecka 31 <3

Ja precis, nu har man ju massor av tid, jag jobbar min sista vecka nästa vecka så sen kommer jag med få läslust skulle jag tro :)

KRAM

2010-02-12 @ 13:36:50
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: Ida

Har en massa boktips, men det beror ju helt på vad du tycker om att läsa.. Men här kommer några..



Traci Lords biografi är intressant, själv har jag den hemma på engelska.



Jönke-Mitt liv är en bok om Jönke som var medlem av Hell´s angels, boken är hans egen berättelse om hur han hamnade där.



Svensk Maffia är rätt bra den också.



Såld är en underbart gripande bok av Natasja T. Om hur hon tror hon ska bli barnflicka i sverige, men blir såld till olika män under flera år. Rätt otäck vissa stunder.



Överlevare mot alla odds av Barbara Biggs är också riktigt bra. Hennes egen mormor säljer henne till en advokat och mysket annat händer henne.



Flickan som inte fick finnas av Ethel G Ericsson handlar om hennes uppväxt i en familj där endast storebror var önskad/älskad av hennes mamma.

2010-02-12 @ 14:08:59
Postat av: sandra

Em bok som heter äcklig, en jättehemsk bok, men hur bra som helst!!!

2010-02-12 @ 16:20:43
URL: http://sandratimm.bloggsida.se
Postat av: Sofie

har en del självbiografier, det e bara att du kommer uoo och tar en fika och kollar böcker.

2010-02-12 @ 16:39:46
Postat av: Malin

"Inte som andra döttrar" av Deborah Spungen.

2010-02-12 @ 17:40:17
Postat av: Moster

Jag har en del böcker du kan låna av mig. Några biografier

2010-02-12 @ 17:44:31
Postat av: Madelene

Jenna Jameson-Att älska som en porrstjärna, Carolina Gynning-Ego girl :)

2010-02-12 @ 18:54:28
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: anonym

"Göran Kropp 8000+" Du vet han som cyklade till mount everest och besteg världens högsta berg, låter inte så kul men är väldigt fascinerande faktist!

2010-02-13 @ 01:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow sofiasvardvall.blogg.se

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: