Lilly


Om ditt barn...


Vad heter ditt barn?
Lilly Christina Svärdvall/Öberg


När var du beräknad att föda?
23 April

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej, hon föddes 18 April 07.56

Hur stor var barnet vid födseln?
2890 gram 47 cm lång.

Hur lång tid tog förlossningen?
5 timmar allt som allt, eller ja, 4.5 timme.

Tog du någon smärtlindring?
Lustgas och Eda(Som tog på halva sidan bara!)

Tog ni reda på könet?
Ja det gjorde vi =)

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Ja.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
ABSOLUT!

Har du fått några bristningar?
En liten på varsin höft ;)

Var du nervös inför förlossningen?
Inte ett dugg

Hade du några cravings?
Pepsi.

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Vi reagerade inte så mycket, var mest konstigt, för det första så tog Jonas farfar samma dag och sen så trodde ingen av oss på de där gravtestena eftersom att jag samma sag hade köpt som "på skoj" på ullared..

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
5, tror jag.

Hur mycket gick du upp i vikt?
från 50 till 64.

Hur länge ammade du?
Ett dygn, hemsk smärta!

Vem är barnet mest lik?

Pappa, men börjar bli lik mig mer och mer =)

Vad är det bästa med att ha barn?
Hon är det finaste som finns, jag lever för Lilly, Kärleken till sina barn är det finaste som finns!

Vad är det sämsta med att ha barn?
Hmm, ne kan faktiskt inte komma på någonting, det tar längre tid när man ska åka iväg, det är väl det enda som man aldrig lär sig! :P

Är ditt barn döpt?
Inte än, men hon ska, vet dock inte när..

Hur gammal är barnet nu?
Hon blir 5 månader, den 18 September nu!


Kommentarer
Postat av: Isabel

Hihi, så roligt att båda våra döttrar vägde nästan lika mycket och var lika långa när de föddes trots skillnaden att din föddes bara några dagar innan BF och min föddes hela sex veckor för tidigt :D

2010-09-22 @ 03:20:28
URL: http://aizah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow sofiasvardvall.blogg.se

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: