Graviditetsvecka 19 (18+0)

Namn: Sofia Svärdvall
Ålder : 19
Graviditetsvecka : 19 (18+0)
BF : 13April 2010
Graviditetssymptom : Utebliven mens, Jonas tyckte jag hade gått upp i vikt, ont i brösten.
Positivt gravtest : 1st-26aug 2st-27Aug
Reaktion : Det första trodde vi inte på (gjorde det "ihop" men självklart hoppades jag men vi pratade ingenting om det mer eftersom att det var ganska sent på kvällen. Direkt på morgonen gjorde jag ett till då jag läste att morgon urinen visade bäst eller vad man ska säga och självklart var det också positivt, köpte ett till och då var vi båda med igen och ja, då började vi le båda två men sa ingenting direkt.. Det var nämligen så att Jonas farfar gick bort den dagen vi fick första positiva resultatet så det var ju liksom sorg över honom om ni förstår.. ;)
Berättade för : Vi berättade först för Jonas pappa eftersom att han var här den dagen vi vart säkra på att jag var gravid. Sen för Sofia,sen ludde sen syster osv. Till"allmänheten" sa jag när jag var i vecka 12.. =)
Deras reaktion :  Alla vart jätte glada... =)
Hur jag mådde i början : Jag har mått bra hela tiden. Humöret har varit upp och ner kan jag villigt erkänna, magkaratt har jag också haft men inget illamående eller så det är skönt =)
Första UL :  I vecka 12 (11+6)
Andra UL : v.19. (18+3) Nu på Tisdag.
Förändrad aptit : I början åt jag inte så mycket pga av min magkatarr men nu äter jag samma storlek på portioner som innan jag vart gravid men däremot är jag hungrigare oftare, mer sugen på saker och ting =)
Första babyplagget/saken : Jag har inte köpt några bebissaker än..
Bebisens rörelser : Hmm. förra Lördagen.. V. 18 alltså..
Kön på bebisen : Vet inte än, hoppas att få reda på det på Tisdag, =)
Babynames: Har lite namn men ingenting bestämt...
Kroppens förändringar : Hmm, bredare runt höfterna och så har ju självklart magen växt lite också.
Viktuppgång : Ca 2Kg.
Träning : Haha, ingenting...
Mer kisseri : Haha, ja verkligen. Kissar ofta nu kan jag säga och ibland kommer det bara några droppar men det känns som det är precis fullt i blåsan, tror det är bebis som trycker på, vad tror ni ;)

 
Bild tagen idag. Vecka 19 (18+0) ♥

Kommentarer
Postat av: Ronja :)

syns ju sjukt mkt på dig ;)

2009-11-21 @ 17:35:12
URL: http://ronjaross.blogg.se/
Postat av: Zanna

Åh, vad mysigt:D De syns ju väldigt väl:)

Vilken jäkla tur du har, och inte mått illa. Du får nog en liten kille, jag mådde skit bra med Theo fick också magkatarr bara:P

2009-11-21 @ 21:36:59
URL: http://theospappamamma.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jaha nej jag menar inte honom..

Jag menar Emelie krull hehe... Allt bra med dig?

Söt bild förresten :)

2009-11-22 @ 07:20:25
URL: http://piinkbarbiie.blogg.se/
Postat av: Malin

Ojj!! Vilken mage du har... Den måste jag komma in o känna o klämma på snart;) Förlåt att jag inte ringde i fredags, vaknade så sent o va inte hemma på hela dagen sen... Men ringer dig idag!

2009-11-22 @ 11:24:20
Postat av: Linda Olsson

Du har så fin mage!! =D

2009-11-22 @ 14:17:43
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Tova

Mysig mage :) inte så stor än, men det hade jag inte heller i v. 19 :)

härligt att du känner tydliga sparkar, det är riktigt skönt när man liksom kan vara "säker" på att det är bebisen och inte nåt annat man känner ;)

ok har lagt till dig nu.

Ha en skön söndagskväll!

2009-11-22 @ 19:28:56
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: L* med bebis i magen :)

söt mage du har=)

2009-11-25 @ 19:43:43
URL: http://diiorkiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow sofiasvardvall.blogg.se

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: