Förlossningsberättelse =)

Ja, jag tänkte jag skulle skriva min förlossningsberättelse, se hur det går ;)


Söndag 18 April -2010

03.00
Vattnet gick när jag var påväg upp till toaletten. Jag väckte Jonas och sa "jag tror vattnet gick, annars kissade jag på mig" han la sig på alla fyra och luktade och konstaterade att det var vattnet.
Jag satt mig på toaletten där det fortsatte att rinna vatten, jag ringde förlossningen och berättade att vattnet gått, de sa att de skulle skriva upp mig på en tid på dagen ifall det skulle vara så att värkarna inte började..

Ca: 03.30
Jag fick en värk när jag pratade med förlossningen och hon sa då att hon inte skrev upp mig på en tid utan hon var säker på att jag skulle komma in någon gång under dagen och sa att jag skulle ringa när vi kom..
Jag gick och la mig, fick en värk och Jonas klockade dem, tre värkar på sex minuter.. Då sa Jonas att vi skulle åka in, så ringde in och sa de så vi var välkomna sa de ;)

04.28
Blev inskriven på förlossningen.
De kopplade på mig CTG.
Jag är då öppen 4 cm.

05.14
7 värkar på 10 minuter

05.17
Jag får då EDA. / den tog dock bara på höger sida.

07.20
Dagpersonalen börjar. Hon undersöker mig, är då öppen 9 cm och känner att jag var tvungen att bajsa, satt på toa.

07.30
Krystvärkarna börjar, på toaletten, fick "gå" tillbaka till sängen och fortsätta förlossningen... (jag fick inte sitta på toa, trots att jag ville, konstigt va?!! ;) )

♥07.56
Världens finaste lilla prinsessa föddes.
2890 g, 47 lång, 33 cm huvudomfång.♥
2 stygn yttre och 1 inre..

Några minuter gammal, så vacker <3

Ja, där har ni min lilla förlossningberättelse, finns inte mycket mer att skriva, riktigt snabb och behaglig förlossning ;)


Kommentarer
Postat av: Zanna

Underbart att läsa att förlossningen gick snabbt och smidigt:D

Hoppas allt går bra med den lille:D

2010-04-25 @ 22:01:45
URL: http://theospappamamma.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh vad skönt allt gick så bra! Och vad skönt att det blev en snabb förlossning. Hoppas ni alla mår bra! Kram <3

2010-04-26 @ 10:17:57
URL: http://[email protected]
Postat av: Madelene

Stort grattis! Hon var ju inte så liten! :D

skönt att förlossningen gick så snabbt, min tog 2 dygn :p kram

2010-04-26 @ 10:24:36
URL: http://maddeluttten.blogg.se/
Postat av: Moster

Fy fan vad orättvist! Själv föder jag barn på maratonvis, sådär mellan 12 och 7 timmar...

2010-04-27 @ 07:11:36
Postat av: Linda Olsson

Skönt att allt gick så snabbt och smidigt! :)



Ja, jag vill ju se din lilla också! :D Tyvärr får jag inte köra bil på ett par v till, men du får gärna komma hit om du vill. :)

Kramar

2010-04-28 @ 09:51:45
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tack så mycket!! :D

2010-04-28 @ 17:54:31
URL: http://yogaa.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Tack gumman, va gullig du är. :)

Detsamma måste jag säga, hon är så fin eran sessa! :)

Kramar

2010-04-28 @ 20:41:42
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Ann

gulligt =) grattis gumman <3

2010-05-09 @ 00:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow sofiasvardvall.blogg.se

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: