frågor om "Lilly" <3

 

Graviditeten;


Vilka var dina favoritkläder?
Hmm, mysbyxor och en myströja
Vad var din/dina favoriträtter? Det förändrades inget, vad jag kan minnas.
Vad var din/dina favoritdryck? PEPSI
Vad tyckte du inte om? Kräftor, vilket är det bästa jag vet annars..
Var det någon favoriträtt som ändrades? Inget jag minns.
Vad var du mest sugen på? PEPSI
Hade du halsbränna? Ja, så in i helvete :P
Hade du foglossning? Ja, i början.
Hade du sammandragningar? Ja.
Mådde du illa? Nepp.
Vilken sovställning var bäst? Halvt på mage/sida.
När var din BF-dag? 23 april 2010
Gick du över tiden? Nej, hon kom vecka 39+1
Hur mycket gick du upp i vikt? 14 kilo
Hade du mycket vätska i kroppen? Jo jag tror det.
Hur var ditt psyke? I början var jag himlans arg men annars ingenting.
Gnällde/klagade du? Ja, när jag hade ont "i" foglossningen och ryggen :P
Vad trodde du det var för kön? Vi tog reda på att det var en liten flicka i februari
Visste du vad det var för kön? Japp
Hur låg ditt SF-mått? Lite mindre än normalt.
Var du rädd för något? Man var väl alltid rädd att något skulle gå fel, det kan ju trots allt hända, tyvärr.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Snabb utan att spricka
Hur ser du på graviditeten idag? Mycket bra, jag hade nog en väldigt lätt graviditet.. ;)

Förlossningen;

När började din förlossning? 03.00
Hur började den? Vattnet gick 03.00 och värkarna började 03.30 den 18 April
När åkte du/ni in till förlossningen? ca 04.00
Varför? Kraftiga värkar.
Vem/vilka åkte du in med? Jonas.
Fick du/ni åka hem igen? Nej.
Vilket sjukhus skedde förlossningen på? US i Linköping
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 3cm
Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Ja du, värkar, lustgas, EDA och bebis ;) 
Vilken/vilka var med under förlossningen? Jonas och en barnmorska.
Tog du nåt smärtstillande? Lustgas och EDA
Grät du? Ja, när lillan kom upp på mitt bröst, jag tittade på Jonas och då kom det en massa lyckotårar <3
Vad tyckte du var jobbigast? Där huvudet var halvvägs ute och hon sa att jag ej fick krysta om jag inte hade en värk, men nästa värk kom hon hela hon ;)
Var du rädd för något? Att jag skulle behöva sy men det gjorde ju inte ont som tur var.. ;)
Hur lång tid tog det? 4.5 timmar från att värkarna började.
Hur ser du på förlossningen idag? Att det gick himla snabbt och smidigt =)


Barnet;

Vad blev det för kön? Världens bästa och vackraste lilla prinsessa, Lilly! ♥
Hur mycket vägde barnet? 2890 gram
Hur lång var barnet? 47 cm
Vad var huvudomfången? 33 cm
Hur mådde barnet? Jätte bra, hon hade lite låg temp ett tag men det ordnade sig... =)

Trackback
Follow sofiasvardvall.blogg.se

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: