Medicin

God middag!! Ligger i soffan och väntar på att min prinsessa ska vakna!!

I Torsdags när Lilly vaknade på morgonen så hör jag hur svårt hon har med utandningen så ringde vc på förmiddagen men de ringde inte upp förrän på eftermiddagen så alla tider var slut, fick tid till jourläkarcentralen klockan sex. De lyssnade på henne och gav henne ventoline(luftrörsvidgande) två ggr och efter det cortison.. Han skickade en remiss till barn så skulle bli kallade dit eftersom att han nästan var säker på att det var förskylningsastma!!
i går morse när lillan vakna var det lika dant, fick akuttid på vc men blev därifrån skickade till akuttid på barnmottagningen!! Där undersökte de henne och kom fram till attvi skulle prova ventoline fyra ggr/dag och pulmocort två ggr/ dag i en vecka. Fick låna en sån där maskin inhanlator som medicinenblir rök av, ja ni fattar vad jag menar! Hoppas att det hjälper och att det bara är förskyldningsastma och inget annat!!
Än så länge tycker hon att det är okej att andas i apparaten, hoppas att det fortsätter så!!;)

Hoppas ni alla får en bra helg!;)

Kommentarer
Postat av: Moster

Men usch vad trist. Stackare!

2011-03-27 @ 11:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow sofiasvardvall.blogg.se

Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: